Sjukanmälan

Det enklaste sättet att sjukanmäla en elev är via Schoolity, en guide för hur du går tillväga finns nedan.

1.

Öppna upp webbläsaren och gå till www.schoolity.se, logga in genom att klicka på logga in högst upp till höger och ange sedan ert användarnamn och lösenord.

2.

Se till så att ni befinner er i standard-läget. Detta gör ni genom att klicka på ert barns namn uppe i det högra hörnet. Det kommer finnas en knapp där det endera står "Avancerat" eller "Standard". Står det "Avancerat" är ni på det säkra och behöver inte göra någonting. Står det "Standard" så klickar ni på det och väntar medan den nya sidan laddas.

3.

Högst upp på sidan finns det lite olika knappar att välja på. Ni ska klicka på den där det står "Närvaro".

4.

Efter att sidan laddat klart ska det nu finnas en knapp i det övre vänstra hörnet där ni kan klicka på "Anmäl frånvaro".

5.

Klicka på den och välj vilka datum eleven inte kommer kunna närvara på skolan.

Skulle det vara som så att ni inte har tillgång till Schoolity kan ni alltid maila till oss på info@friskolanvg.se eller ringa in till oss på 0651-140 70

Ledighetsansökan

Ska du resa eller behöver du bara få beviljat ledighet? Tänk på att mentorerna får bevilja max 10 dagar per läsår.

Här hittar du blanketten för ledighetsansökan

Fyll i blanketten och lämna till din mentor